tirsdag, januar 30, 2007

Urimeligt takstsystem!


Politiken.dk har i dag en artikel der må være ret interessant og oplysende for folk der bor i Ålborg, eller i omegnen af denne dejlige by.

Den handler om det takstsystem, som taxierne i Ålborg bruger - sammenlignet med andre byer. Systemet har den virkning, at det klart bedst kan betale sig for chaufførerne at køre korte ture, frem for lidt længere, til områder i udkanten af Ålborg.

Så forstår jeg det bedre!

Jeg bor selv i Ålborg Øst, nogenlunde der hvor der står "Egensevej" på kortet. Og jeg har altid haft et helvedes besvær med at komme hjem med taxi, når jeg har været på besøg hos en bekendt i Svenstrup - som ligger nogenlunde der hvor der står "13" på kortet. Jeg har ofte måttet tage lige lovlig tidligt hjem med bussen af denne grund. Tidligt, fordi busserne ikke kører senere på aftenen - men til gengæld kan man regne med at de trods alt kommer, nogenlunde efter køreplanen.

Det kan man ikke, hvis man ringer efter en taxi - regne med at den overhovedet kommer.

Spørgsmål: Er det ikke netop i sådan en situation, man har brug for en taxi?

Se at få lavet det åndssvage takstsystem om!

Eller indfør reel konkurrence på området (på det punkt er jeg liberal).

(klik på billedet for at forstørre det)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.