torsdag, august 27, 2009

Makværk!

En 15-årig dreng er ifølge Politiken.dk blevet dømt for racisme, fordi han havde lavet plakater der advarer imod, at muslimer ville dræbe alle, der ikke lever op til islams regler.

Men i overskriften til artiklen står der: "Plakater vendt mod muslimske ekstremister har nu givet en ung bornholmer en plet på straffeattesten" (min fremhævning).

Sig mig engang: Er han ikke netop blevet dømt for racisme, fordi plakaten giver indtryk af, at alle muslimer er farlige, og altså netop ikke kun ekstremister?

Nu har jeg ikke set plakaten selv, men det forekommer mig at være det mest sandsynlige.

Artiklen er skrevet ud fra ritzau som kilde, men det fremgår ikke om det er dette bureau, der er ansvarlig for denne fordrejning. Under alle omstændigheder er det journalistisk makværk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.