mandag, november 21, 2011

Direkte link

Som det ses ude i sidebaren under mine delicious links, er der to links til artiklen "The Network of Global Corporate Control" på PLoS ONE.

Det skyldes, at jeg har haft nogle mærkværdige problemer med at linke direkte til artiklen. Når jeg linker direkte til en vigtig artikel kontrollerer jeg altid bagefter, om det virker korrekt. Det gjorde mit link til denne artikel faktisk også. Men senere har jeg opdaget, at det samme link på denne blog ikke længere linker til den pågældende artikel, men derimod til startsiden på PLoS ONE.

Er der nogen af mine læsere, der kan forklare mig hvordan det går til?

Artiklen kan ganske vist stadig findes frem ved at gå over på "Most Viewed" fra startsiden på PLoS ONE. Men det er jo betydeligt mere besværligt, og nogen kan overse det, og får derfor ikke læst artiklen. Spørgsmålet er så: Hvorfor skulle redaktionen af PLoS ONE selv ændre adressen på en af de mest sete artikler, med det resultat at færre ser den derefter?

update:
Nu virker begge links som forventet, dvs. til selve artiklen, Måske det blot har været en midlertidig teknisk fejl på PLoS ONE serveren?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.