onsdag, august 02, 2006

Single

DR Nyheder har i dag en artikel med den provokerende overskrift:

Livet som single belaster miljøet

og så skriver de:

Det stigende antal singler er en trussel mod det globale miljø. skriver Berlingske Tidende.

De enlige er nemlig storforbrugere af alt det, der gør ondt i miljøet: De har flere fladskærme, PDA'er, bærbare computere og DVD-afspillere end dem, der bor flere sammen.

Singler bruger 55 procent mere emballage end et medlem af en familie på fire, og så efterlader de mere end halvanden gang så meget affald i løbet af et år og står som en følge af deres forbrug for en betydeligt større udledning af CO2 til omgivelserne.

Det viser en britisk undersøgelse fra University College London. Den offentliggøres i tidsskriftet Environment, Development and Sustainability.

I Danmark nyder over en million mennesker tilværelsen som singler.


Jeg må tilstå, at jeg selv er en af disse singler. Men om jeg nyder tilværelsen som single er jeg ikke længere sikker på. Det har jeg så vidt jeg ved gjort indtil nu; men når man får en spand lort i hovedet på den måde - og får at vide, at man ligefrem er en trussel mod det globale miljø?

Jeg bliver nok nødt til at finde mig en fast kæreste at flytte sammen med. Jeg er heteroseksuel, så det er nok bedst med en kvinde - da jeg selv er en mand. Hun behøver ikke at have et landsted eller ligne Sanne Salomonsen, når blot hun er til at holde ud at se på i mere end 2 dage (vi skal jo leve lykkeligt sammen til vore dages ende). Yderligere detaljer om mig, kan ses på min profil oppe til højre. Håber ikke mit udseende skræmmer for meget - eller køllen, som jeg plejer at have med mig når jeg går i byen for at score.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.