mandag, september 24, 2007

Edderkopper

Jeg lider bestemt ikke af araknofobi, men derfor kan man jo godt synes der er noget specielt ved en edderkop der kommer kravlende. Den fanger af en eller anden grund opmærksomheden, synes jeg.

Det er nok et eller andet instinkt, det ligger til grund for dette? Selv om det er rigtigt, at alle edderkopper her i Danmark er komplet ufarlige for mennesker, så ligner de jo mere eller mindre andre edderkopper, som kan være endda meget giftige. Det kan vel godt betyde, at vi har et mere generelt instinkt i forhold til edderkoppelignende skabninger?

Grunden til at jeg kom til at reflektere lidt over dette, er at jeg på internet stødte på en "edderkop" der ihvertfald med garanti er ufarlig - men som alligevel gør et rimeligt kraftigt indtryk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.