søndag, august 14, 2005

Velorienteret?

Efter at jeg er begyndt at bruge rigtig meget tid på Internettet, har jeg lagt mærke til at nogle af mine bekendte somme tider ikke rigtig ved hvad jeg snakker om, selvom det drejer sig om ting der faktisk er vigtige for at forstå verdensbegivenhederne. Åbenbart fordi de ikke har adgang til nettet, som min gamle mor på 79 der ellers er frisk nok. Eller min lillebror, der faktisk læser flere aviser om dagen, men ikke bruger nettet.

Det virker som om, at dem der er henvist alene til de sædvanlige TV-kanaler, simpelthen ikke bliver ordentligt orienteret om verden som den er lige nu.

Samtidig er nettet jo også lidt af en jungle, hvor det kan være lidt svært som almindelig privat person at bedømme lødigheden af informationerne - der er en masse "støj" og misinformation.

Det bliver jo heller ikke nemmere af, at visse regeringer i den vestlige verden direkte fylder folk med løgn.

dismedia.dk har de en tankevækkende leder, der behandler nogenlunde samme problematik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.