mandag, august 27, 2007

Bundskatten

Jeg var egentlig mere end skeptisk over for Ny Alliances ideer omkring en omlægning af indkomstskatten, men det er da altid noget, at de ikke bare vil afskaffe Topskatten og Mellemskatten, men så sandelig også Bundskatten!

Ihvertfald ifølge Politiken.dk der skriver:

"Ny Alliance vil afskaffe topskat, mellemskat og bundskat - et indgreb, der vil koste statskassen 73,4 milliarder kroner og bringe skatten på arbejde ned på 40,6 procent på landsplan."

Hvordan skatten på arbejde kan ende på andet end 0,0 procent forstår jeg godt nok ikke. Men nu er jeg heller ikke økonom.

1 kommentar:

  1. Bundskatten + kommuneskat + bruttoskat udgør så vidt jeg husker pt. omkring 42 - 43%. Mon ikke politiken mente at det ville koste nogle mia. at bringe procenten ned fra 43 til 40??
    I øvrigt en gammel pointe at det er næsten gratis at fjerne top- og mellemskat, fordi de alligevel handler om utroligt få penge i det store regnskab, men skal man pille ved bundskattens procentsats så koster det knaster...

    /Nicolai

    SvarSlet

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.