lørdag, august 25, 2007

Farligt ord?

Er ordet "farligt" nu blevet specielt, eh... farligt?

Hører lige i radioen ("Orientering") at Naser Khader åbenbart også synes, at ordet "farlig" er for skrapt at bruge i politik. Det var vistnok en radikal politiker der havde brugt det om Pia Kjærsgaard.

Undskyld mig, men jeg er dansker, født og opvokset i Danmark, og kan ikke se hvorfor dette ord skulle være så "jeg-ved-ikke-hvad-jeg-skal-kalde-det".

Hvis man rent faktisk mener, at en magthaver er farlig, hvordan skal man så udtrykke sig pænere på dansk, end ved at bruge ordet "farlig"?

Med den indflydelse Dansk Folkeparti har i Danmark, så er der ihvertfald ikke noget overdrevent ved at kalde Pia Kjærsgaard for magthaver - og hvis man synes hun bruger sin magt på en måde der skader Danmark og danskerne, så kan man vel dårligt udtrykke sig pænere end ved at sige: "Pia Kjærsgaard er farlig".

Det er næppe mudderkastning eller dårlig tone, når man udtrykker sin politiske mening så pænt som muligt?

Det har politikere vel også lov til.

Det betyder bare at de taler almindeligt dansk, og ikke andet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.