søndag, februar 04, 2007

Ansigtsblindhed

Politiken.dk har en ret interessant artikel om "ansigtsblindhed" eller Propagnosia som det hedder i fagsproget. Det handler om evnen til at genkende menneskers ansigter.

På siden er der et link til nogle forskellige tests man kan prøve, for at se om man selv er god til det.

Jeg har foreløbig kun prøvet den første af dem, og fik en score på hele 96 pct!

Jeg regnede godt nok med at score rimeligt, bl.a. fordi jeg ofte har været ude for, at jeg sidder og ser en film i fjernsynet sammen med nogle andre, og kan se med det samme at jeg har set en af skuespillerne før, i en anden film - som de andre i stuen også har set, men uden at genkende vedkommende.

(Forklaringen er nok, at vi hobitter er særlig gode til netop det - se billedet på min profil!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.