fredag, marts 24, 2006

Fjenden iblandt os

Det man kan kritisere Muhammed-tegningerne for, er efter min mening at man skyder med spredehagl og rammer de forkerte, ved at håne enhver troende muslim i verden - istedet for at sigte på fanatiske islamister som f.eks. Ahmed Akkari.

Allerede den 1. februar gjorde jeg i min artikel "Religionens rolle i verdenshistorien" opmærksom på, at det uanset tegningernes uheldige karakter er meget vigtigt først at få undersøgt om herboende islamister har spillet dobbeltspil og bevidst udnyttet sagen for at nå deres mål - som er en undergravelse af samfundsordenen her i Danmark.

Hvor meget der er i denne sag med Akkari må politi og retsvæsen selvfølgelig tage sig af at undersøge grundigt. I værste fald kan der faktisk være tale om landsforræderi, da manden mig bekendt er dansk statsborger. Det giver nemlig ikke kun rettigheder og muligheder, men også forpligtelser med hensyn til loyalitet. Det er i den sammenhæng naturligvis revnende ligegyldigt hvilken religion man har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.