søndag, marts 19, 2006

Udenrigsministeriet

Midt under krisen om Muhammed-tegningerne lagde jeg på min engelsksprogede blog MOMIBLOG US et link til udenrigsministeriets artikel om det.

Det gjorde jeg fordi jeg formodede, at eventuelle læsere i andre lande kunne have behov for at vide, hvad den officielle danske holdning til denne sag var.

Jeg gjorde de uden mine egne kommentarer til indholdet, for ikke at blande tingene sammen i den givne situation. Altså blande Danmarks officielle holdninger sammen med mine egne.

Men det var helt sikkert med stor betænkelighed, fordi jeg kunne se, at artiklen indeholdt flere ting, der var direkte vildledende.

Jeg har fundet en artikel af Rune Engelbreth Larsen, der stort set kritiserer de samme ting. Artiklen har været offentliggjort i Politiken d. 17.3.2006 under overskriften "Propaganda: Bor Fogh i et glashus?"

Essays & Artikler: Dansk regeringspropaganda

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.