fredag, marts 31, 2006

Reklamefolk

For en gangs skyld er jeg enig med en reklamemand:

For man kan ikke sælge sig selv som tolerant, hvis der er åbenlyse tegn på det modsatte ...

Har reklamemanden Sune Bang ifølge DR Nyheder sagt om statsministerens planer om en global "reklamekampagne" for at rette på Danmarks image rundt om i verden.

Det tror jeg bestemt han har ret i, fordi det nok også gælder for den almindelige markedsføring af varer: man kan ikke uden videre bilde folk ind, at en vare har en bestemt, positiv egenskab, hvis folk har viden om det modsatte. Så virker det måske ligefrem modsat hensigten i nogle tilfælde?

I dette tilfælde vil det snarere understrege det korrekte indtryk resten af verden har af, at Anders Fogh Rasmussen er yderst arrogant over for anderledes tænkende. Det er han ikke kun over for arabere, men også oppositionen i folketinget, dansk erhvervsliv, medierne og den danske befolkning ("fårene").

update:
Politiken.dk
MODSPIL

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.