tirsdag, marts 21, 2006

Islamofobi?

Efter at have nærlæst Rune Engelbreth Larsens side om "invandrerfjendsk polemik og propaganda" kan jeg se, at betegnelsen "racisme" kun kan bruges om nogle af citaterne. Jeg har derfor ændret mit link til "Islamofobi ?"

Spørgsmålstegnet skyldes, at der efter min mening også er et par citater, der ikke engang fortjener denne betegnelse. Det er vigtigt, at man ikke opfatter enhver kritik, og enhver negativ bemærkning om islam - som islamofobi.

Det er det, fordi kritik af Islam - og religion i det hele taget - er vigtigere end det nogensinde har været. Det forkerte ved islamofobien er den demagogiske påstand om, at Islam skulle være "roden til alt ondt".

Jeg vil godt lige tilføje, at REL heller ikke bruger betegnelsen "racisme" i den generelle omtale, men kun ved enkelte citater. Derimod kan siden som helhed siges at afspejle nogle strømninger i Danmark, som det er vigtigt at være opmærksom på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.