tirsdag, november 08, 2005

Politiet: Ikke terrorisme

For en gangs skyld er jeg helt enig med De Konservatives retspolitiske ordfører Tom Behnke, nemlig i at uroen i Rosenhøj ikke kan kaldes terrorisme, og at det er ude af proportioner at kalde det sådan.

Det samme mener politiet i Århus ifølge DR Nyheder.

Ud fra en politimæssig og retslig vurdering er det korrekt at vurdere det som enkeltstående kriminelle handlinger. Gerningsmændene skal naturligvis straffes for det - efter gældende lov.

Det betyder ikke, at der ikke kan være et fælles grundlag for handlingerne, hvad der jo også er - i form af manglende integration. Men det er noget der skal findes en politisk løsning på.

Iøvrigt mener jeg også det er ude af proportion at sætte lighedstegn mellem uroen i Århus og de ekstremt alvorlige optøjer i Paris, også selvom man ikke kalder det terrorisme. Se min artikel:
"Ultra-højre manipulerer medierne"

På bloggen "Nyhedsgrupper" er der en kopi af mine indlæg på usenet om samme emne (virker desværre ikke i Internet Explorer).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.