lørdag, januar 28, 2006

Kuwait

I Kuwait har de ikke ytringsfrihed som vi har i Danmark. De har heller ikke pressefrihed, så en avis kan bringe stort set hvad den lyster.

Godt man ikke lever i et så ufrit samfund!

Men lad os lige for et øjeblik bruge fantasien til at forestille os, hvad en kuwaitisk avis kunne tænkes at bringe, hvis den fik frie hænder?

Som stemningen er i øjeblikket kunne jeg sagtens forestille mig, at den bragte en artikel med en tegning, der viser Dronning Margrethe gengivet som en fritgående so, der vælter sig rundt på et grundigt tilsvinet, overdimensioneret Dannebrogs-flag - sammen med en flok mindre, danske svin.

De danskere der mener, at ytringsfriheden skal være absolut, og at politikere ikke må blande sig ved at have en mening om det, må vel bide i det sure æble og acceptere det fuldtud. Man kan ikke engang forlange, at den kuwaitiske regering udtaler en klar fordømmelse af tegningen.

Jeg brød mig ikke selv om at skrive ovenstående om Dronningen, men det er vel på det niveau, mange muslimer opfatter Muhammed-tegningerne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.