fredag, januar 27, 2006

Tredjepart

Som dansker og kristen med respekt for anderledes tænkende og troende mennesker, føler jeg mig dybt forulempet over - som tredjepart - at blive sat i bås med de værste muslim-hadende skiderikker her i Kongeriget Danmark. Rigtig mange muslimer rundt om i verden opfatter det idag sådan, at alle danskere hader muslimer og Islam.

Jeg er eddikesur over at blive sat i bås på den måde, blot fordi klovnen i statsministerstolen ikke er i stand til at omsætte generelle idealer til konkret praksis - og fordi en avis ikke har forstået, at bare fordi man har ytringsfrihed, så behøver man ikke at snakke med røven.

Mange andre kan siges at være tredjepart i den sammenhæng.

Som venstreorienteret går jeg selvfølgelig ikke ind for, at hensynet til dansk eksport som sådan skal gælde overordnet. Men det er heller ikke det, sagen drejer sig om. Det drejer sig om, at danske virksomheder uforskyldt kommer i klemme, selvom de jo egentlig ikke har noget med det at gøre. De er med andre ord tredjepart i sagen.

Som adm. direktør i Dansk Industri Hans Skov Christensen har givet udtryk for. Det må ihvertfald være rimeligt at spørge ledelsen på Jyllands-Posten om det er denne konfrontation der altid har været hensigten med at bringe tegningerne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kommentaren skal godkendes af mig, inden den bliver vist på bloggen.